یکشنبه 09 ارديبهشت 1403 - Sun 28 Apr 2024
|ف |
| | | |
کد خبر: 354522
تاریخ انتشار: 13/مهر/1402 - 20:52

فیلم/خطای دید عجیب در بازی شمس آذر و ذوب آهن

کارشناس داوری فوتبال در مورد صحنه مشکوک گل شمس آذر به ذوب آهن اصفهان نظر خود را اعلام کرد.

فیلم/خطای دید عجیب در بازی شمس آذر و ذوب آهن

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس ،

نوید مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نحوه قضاوت وحید زمانی در بازی شمس‌آذر و ذوب‌آهن اظهار داشت: من کامل این بازی را ندیدم اما دو صحنه بحث‌برانگیزی که در رسانه‌ها به آن پرداخته شد را بازبینی کردم. در صحنه‌ای که برخی تصور می‌کنند توپ به تور دروازه خورده و گل شده باید بگویم من آن صحنه را چند بار مرور کردم. توپ به تیر دروازه‌ می‌خورد و دروازه‌بان بعداز شیرجه به تور دروازه‌ اصابت می‌کند و همین مسئله باعث خطای دید شده که خیلی‌ها تصور کنند توپ به تور دروازه خورده و گل شده است. در حالیکه بازبینی آهسته صحنه نشان می‌دهد یک خطای بزرگ برای بینندگان تلویزیونی رخ داده و تصمیم داور برای ادامه بازی درست بوده است.

وی افزود: در مورد کارت قرمزی هم که به نادر محمدی بازیکن ذوب‌آهن داده می‌شود باید به این داور جوان و تیم داوری تبریک گفت زیرا او در ابتدا به اشتباه کارت زرد داد و پس از صحبت با داور چهارم یا کمکش کارت قرمز را به بازیکن ذوب‌آهن نشان داد. داور چهارم، داور و کمک داوران یک تیم داوری هستند و دیگر مثل گذشته نیست که فقط داور تصمیم بگیرد و سوت بزند. اتفاقاً اگر کمک داور یا داور چهارم به داور گفته‌اند که موقعیت آشکار گل از حریف گرفته شده کاملاً حرف‌شان درست و کارشناسی بوده است.

مظفری با اشاره به جوان‌گرایی داوری در لیگ برتر گفت: یک اشکال که در تیم داوری هست این است که تمام داوران از دوران جوان انتخاب می‌کنند در حالیکه بهتر است در کنار داور جوان کمک داوران با تجربه نیز به کار بگیرند و حضور آنها باعث دلگرمی بیشتر داور خواهد شد.

 


download

نظرات بینندگان
نظرات شما